SEO copywriter – jak pisać dobre i skuteczne treści?

Żyjemy w iście rewolucyjnych czasach, czasach głębokich przemian. Dotyczą one biznesów i sklepów, które coraz częściej dysponują własnymi stronami internetowymi. Handel przenosi się do Internetu, o czym świadczą najnowsze wykresu dotyczące rynku e-commerce. Niejednokrotnie spotkaliście się z opisami produktów w sieci lub świadczonych usług. Za treściami widniejącymi na rozmaitych stronach internetowych stoi SEO copywriter. Zastanawialiście się nad tym, jak wygląda jego warsztat i co wpływa na skuteczność jego pracy? 

SEO copywriter – specjalista od malowania słowem 

Copywriting jest stosunkowo młodym zjawiskiem. Uprzednio kojarzony był z twórcami spotów reklamowych, treści audycji radiowych i telewizyjnych. Copywriterzy kojarzeni byli również z tworzeniem treści scenariuszy filmowych. Z upływem lat, gdy rozpowszechnił się już Internet, wspomniani fachowcy zajęli się tworzeniem kontentu w obrębie sieci. Szczególnego znaczenia nabiera to zwłaszcza teraz, gdy handel i usługi przenoszą się do Internetu. SEO copywriter ma przed sobą dwa zadania. Pierwsze polega na takim skonstruowaniu treści, aby było ono ciekawe i użyteczne dla odbiorcy. Drugie zadanie polega na takim zoptymalizowaniu treści, aby była ona doceniana przez algorytmy wyszukiwarki. Zyskuje na tym klient takiego twórcy, ponieważ zwiększa to automatycznie ruch organiczny na jego stronie i maksymalizuje szanse na konwersję, czyli mówiąc wprost przekształcenie odbiorcy treści w klienta.

SEO copywriter – sztuka operowania słowem

Dobry twórca treści przystępując do zadania, odpowiada na szereg kluczowych pytań. Dotyczą one grupy odbiorców, do których treść jest kierowana. Po ustaleniu targetu SEO copywriter dostosowuje język do odbiorcy. Jeśli pisze artykuł poradnikowy dla programistów, to korzysta z żargonu informatycznego. W przypadku, gdy pisze dla laików w danym temacie, upraszcza język, jak tylko się da. Specjalista w branży SEO będzie tworzył ciekawe i angażujące, a przy tym wolne od błędów merytorycznych i językowych treści. Wystrzegać się musi powielania treści z czeluści Internetu, ponieważ roboty Google z miejsca banują taką stronę, skazując na bolesny niebyt. Stosowany język jest też ściśle powiązany z kategorią pisanego tekstu. W przypadku tworzenia oferty sprzedażowej fachowiec użyje języka korzyści. Pisząc artykuł blogowy, skupi się na merytorycznym podejściu do zagadnienia i dostarczeniu odbiorcy informacji, których szuka. 

Treści, które są naprawdę skuteczne, są zarówno ciekawe z punktu widzenia czytelnika, jak i mają określoną strukturę. SEO copywriter, przystępując do zlecenia, wymyśli ciekawy, chwytliwy i klikalny tytuł. Podzieli również tekst na krótkie wprowadzenie i śródtytuły. Po pierwsze takie działanie poprawi pozycjonowanie strony, a po drugie sprawi, że tekst będzie się dobrze czytać. Zbite bloki informacji męczą wzrok i odrzucają czytelników.

SEO copywriter – skuteczne pozycjonowanie

Optymalizacja pod wyszukiwarki jest jednym z kluczowych zadań, przed którymi stoi SEO copywriter. Przyjazne algorytmom treści muszą uwzględniać kilka czynników.

  • Poprawny dobór fraz kluczowych i ich zagęszczenie w tekście.
  • Linki zewnętrze i wewnętrzne. Pierwsze odsyłają do konkretnej strony internetowej a te drugie na konkretną podstronę.
  • Struktura treści. Poprawnie zoptymalizowane pod kątem SEO treści będą charakteryzować się znacznikami H1, H2, H3 itd.
  • Poprawną konstrukcją metaznaczników.
  • Prosty i przejrzysty adres URL.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *