Jak tworzyć dobre posty na Instagramie? Podpowiadamy!

Instagram dawno przestał być tym, do czego pierwotnie został stworzony. Początkowo aplikacja do dodawania codziennych zdjęć zmieniła się w potężne, profesjonalne narzędzie marketingowe z ogromnym i darmowym zasięgiem, pod warunkiem, że się wie jako z niego korzystać. Nie musisz już więcej błądzić i tracić czasu na metodę prób i błędów. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu doradzimy Ci, co zrobić, a czego unikać, aby Twoje posty przyciągały odbiorców, angażowały ich do działania i żeby efekty były widoczne już po kilku opublikowanych postach.

Dobre posty na Instagramie to przede wszystkim jakość

Jakość to szeroko rozumiane pojęcie i tak też należy patrzeć na każdy publikowany post, aby była w kilku głównych aspektach. Po pierwsze nie można sobie pozwolić na nieostre, rozmyte lub prześwietlone fragmenty, gdyż to ile czasu wkładach w zrobienie zdjęcia, tyle czasu mniej więcej spędzie każdy człowiek nad jego oceną. Pamiętaj, że idea aplikacji to dzielenie się zdjęciami, więc musisz zaplanować każde z nich, tak aby nic nie zostawiać przypadkowi! Oczaruj swoich odbiorców, aby oglądając Twój profil, odruchowo zapisywali Twoje posty, gdyż zdjęcia, jakie publikujesz, mogą być inspiracją i z chęcią sami będą je chcieli odtwarzać w przyszłości.

Pamiętaj, że kompozycja i kadr jest także ważny, stosuj się do złotej zasady trójpodziału, nie przesadzaj z ilością detali, czasem mniej znaczy więcej. Dodatkowo dobrze, aby kolorystyka była spójna na każdym zdjęciu, skorzystaj z aplikacji do edycji zdjęć. Zobacz, jakie presety są teraz na topie, jednak nie używaj ich w odwzorowaniu 1:1, bo Twój profil zginie w tłumie. Pamiętaj, że dobry profil na Instagramie cechuje się oryginalnością, zrób coś, czego jeszcze nie ma, ale przy jednoczesnym zostaniu w sprawdzonych zestawieniach, przecież nie bez powodu odniosły sukces.

Przemyślany opis to podstawa, jeśli chcesz stworzyć dobre posty na Instagramie

Bez wątpienia nie ma tu miejsca na przesadne długie teksty blogerskie, jednak pięknym zdjęciem tylko przyciągasz, natomiast zatrzymać na dłużej możesz tylko i wyłącznie opisem, który daje wartość. Jaką? Tutaj każdy musi odpowiedzieć sobie sam, jednak pewne rzeczy są kluczowe bez względu na charakter i kategorię, w której realizujesz swoje posty. Zanim dasz opis, odpowiedz Sobie na pytanie „Jaką wartość daje mój post odbiorcy?”. Gdy tak podejdziesz do tematu, to zrozumiesz, że Twój Instagram jest dla innych, a nie oni dla Ciebie, więc żeby tworzyć dobre posty na Instagrama, muszą one wnosić coś do życia innych, czy to ironiczne podsumowanie satyryczne tygodnia, czy też przepis na danie w 5 minut bez gotowania — wszystko, co publikujesz, jeśli będzie oddziaływać na życie innych, z pewnością zostanie zauważone.

Dobre posty na Instagramie same się nie wypromują. Jak prawidłowo dobrać #hashtagi?

Trzeci aspekt to hashtagi, czyli wyrazy poprzedzone znaczkiem # przed każdym z nich bez użycia przerwy (#przykład). Można użyć ich maksymalnie 30 pod każdym zdjęciem, więc wykorzystaj wszystkie z nich, jednak uważaj, abyś przypadkiem nie odbiegał od tematu. Pamiętaj, że hashtagi muszą być adekwatne do zdjęcia i opisu, dodatkowo najlepiej podzielić je na trzy grupy.

Wszystkie dobre posty na Instagramie zbudowane są na zasadzie tego samego klucza. Pierwszego pytania, na którego bazie buduje się 10 hashatagów to „Co przedstawia mój post?” Tutaj wystarczy opisać to, co faktycznie chcemy przekazać. Drugie natomiast jest określeniem grupy docelowej, tak więc zastanów się „Kto szuka moich postów?”. Bez precyzyjnego określenia dla kogo tak w ogóle piszesz post, trudno będzie do niego dotrzeć. Ostatnie nie mniej ważne pytanie brzmi „Co interesuje moją grupę docelową?”. Na tej podstawie łatwiej będzie dopasować słowa kluczowe pod to, czego faktycznie użytkownicy szukają, przeglądając profile i wpisując konkretne frazy w wyszukiwarce.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *