Jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku? Poradnik

Nic tak nie przyciąga nowych klientów do firmy, jak odpowiednio przygotowana reklama. To właśnie głównie dzięki niej wiele osób dowiaduje się o istnieniu przedsiębiorstwa i tego, co się w nim dzieje. Coraz bardziej staje się popularna reklama w mediach społecznościowych. Jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku?

Reklama na Facebooku powinna być skierowana do odpowiednich klientów

Przedsiębiorca przed rozpoczęciem wdrożenia procesu tworzenia reklamy, powinien przede wszystkim zdecydować, kto ma być głównym jej odbiorcą. Znalezienie grupy docelowej pozwoli przygotować reklamę tak, która na pewno przyciągnie wzrok i zainteresuje. Wybieranie grona odbiorców wcale nie jest prostym zadaniem, ponieważ można to robić ze względu na różne kryteria np. wiek, pasję, czy wykonywany zawód. Wszystko zależne jest od tego, co oferuje przedsiębiorca. Jeżeli firma specjalizuje się w sprzedaży pampersów, to wiadomo, że grupą docelową okażą się niedawno upieczeni rodzice. Dopiero w następnej kolejności reklama może trafić, do dziadków lub wujostwa, którzy będą chcieli kupić produkt na prezent czy w ramach finansowego odciążenia rodziców. Reklamę na Facebooku w takim wypadku oprócz na swojej stronie można umieścić na grupach, gdzie rodzice wymieniają się swoimi spostrzeżeniami lub w komentarzach pod postami, które dotyczą wychowania niemowlaka.

Reklama na Facebooku musi być jedyna w swoim rodzaju

Reklamując firmę na Facebooku, należy mieć świadomość, że portal przepełniony jest reklamami innych przedsiębiorstw, które mogą okazać się konkurencją. Warto więc zrobić taką reklamę, która będzie wyróżniała się na tle pozostałych. Tutaj na pewno przyda się duża kreatywność i zaangażowanie osób, które mają wykonać reklamę. Zanim prace nad reklamą ruszą, warto rozejrzeć się co słychać u konkurencji i czym ona przyciąga swoich klientów. Absolutnie zabronione jest powielanie pomysłów innych, choć delikatnie można się zainspirować. Jednak najlepiej sprawdzi się reklama na Facebooku, taka, która całkowicie będzie odbiegała od tych, które pojawiły się do tej pory.

Reklama na Facebooku musi oddawać to, czego oczekuje klient

Samo znalezienie głównej grupy odbiorców i przyciągnięcie ich wzroku nie gwarantuje, że reklama na Facebooku okaże się skuteczna. Dla każdego klienta ważne jest nie tylko to, żeby podczas poszukiwania danego produktu znalazł to, czego szuka. Dla klienta istotne jest również to aby towar lub usługa były lepsze i miały korzystniejszą cenę niż te oferowane przez innych przedsiębiorców. Wskazane jest także umieszczanie informacji o promocjach i rabatach oraz korzyściach płynących z bycia stałym klientem, o ile w rzeczywistości firma zamierza wdrażać w życie tego typu akcje promocyjne. Największym błędem podczas umieszczania reklamy na Facebooku może okazać się informowanie o wydarzeniach, które nigdy nie będą miały miejsca.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *